van 6.10 naar 7.04 op een oude pc

Jens Timmerman jens.timmerman op gmail.com
Zo Jan 20 13:39:18 UTC 2008

2008/1/19 ep gernaat <e.gernaat op hccnet.nl>:

> Dag Jaap,
> Je raad opgevolgt er 128 bijgedaan. Verder een alternatieve 7.10 versie
> gedownload
> Met GParted de hele harde schijf vrijgemaakt.
> En geprobeerd 7.10 er op te zetten. Zelf de gehele harde schiff  (80G)
> laten gebruiken en zelf de partities laten uitzoeken. Het ging aardig
> goed maar hij blijft nu hangen op:
> te installeren programmatuur...... 6%.....
> Misschien toch beter om de partities met de hand aan te maken?
> Is er een vookeur grootte?
> Heb je nog suggesties waarom het steeds niet lukt?
> [...]

Mijn ervaring met de alternate install cd is dat deze bij : te installeren
programmatuur 6% wel 15 tot 30 minuten kan blijven staan, om vervolgens naar
18% te springen.

indien er geen fout komt dat een bepaald pakket niet gevonden kan worden
(wat wijst op een slecht gebrande cd) kun je gewoon proberen 'even' te
wachten.

Ik heb echter ook proberen ubuntu 7.10 op een oude pc te installeren maar er
waren blijkbaar x-server problemen waardoor ik een zwart scherm met witte
strepen kreeg (oude packard Hell, zou daar wel eens aan kunnen liggen,
standaard netwerkkaartje werd ook niet herkend (hoewel dit zeer courrant
was))
dan maar bij 6.06.1 gebleven...

The matrix can't tell you who you are