van 6.10 naar 7.04 op een oude pc

Jaap Woldringh jjh.woldringh op planet.nl
Zo Jan 20 10:38:13 UTC 2008

Op zaterdag 19 januari 2008, schreef ep gernaat:
> Dag Jaap,
> Je raad opgevolgt er 128 bijgedaan. Verder een alternatieve 7.10 versie
> gedownload
> Met GParted de hele harde schijf vrijgemaakt.
> En geprobeerd 7.10 er op te zetten. Zelf de gehele harde schiff  (80G)
> laten gebruiken en zelf de partities laten uitzoeken. Het ging aardig
> goed maar hij blijft nu hangen op:
> te installeren programmatuur...... 6%.....
> Misschien toch beter om de partities met de hand aan te maken?
> Is er een vookeur grootte?
> Heb je nog suggesties waarom het steeds niet lukt?
> [...]

Helaas. Geen idee waarom het niet lukt.

Ik heb de ervaring dat als je hem zelf zijn gang laat gaan dat het dan meestal
wel lukt. Alleen: hij maakt dan twee partities aan: een voor / op /hda1, en
een voor swap, om de een of andere reden op /hda5 (dus op een logische
partitie).

Je kunt veel beter een aparte partitie hebben voor /home, omdat je die intact
kunt laten bij een volgende installatie (en dan NIET formatteren dus).

Is je CD wel goed gebrand? Doorstaat hij de controle? Je werkgeheugen is nu
384 MB, dat is ruim voldoende. Maar is het geheugen OK? Kun je ook nog even
testen voor de zekerheid, met Memory check, een aantal keren een volledige
pass laten doen, bijvoorbeeld gedurende de nacht. Weet je enigszins zeker dat
het daar niet aan ligt, en is het enige dat ik kan bedenken, naast een
defecte CDrom.

Grootte voor / : pak hem beet 10-15 GiB
Voor swap: twee keer je werkgeheugen, dus zeg 1 GB
De rest voor je /home. Kun je veel grote bestanden in opslaan als films en
foto's en gedownloade CD's en DVD's.

Voor Ep: ik stuur nu dit bericht "aan allen", en dus ook aan het forum, wat ik
gisteravond vergat te doen :). Sorry voor mijn opmerking dat je ook naar het
forum moet posten....

Groeten,

Jaap