PC's gezocht

H-P. Koster h.p.koster op xs4all.nl
Vr Jan 18 00:25:04 UTC 2008

Beste lijstlezers,

In het kader van het televisie programma "de Club van 100" van de RVU
heb ik aangeboden om Lieke uit Deventer/Twello te helpen met het vinden
en installeren van een hoop gratis PC's. De insteek van het programma is
- zoals je wellicht weet - vrijwillig iets doen voor anderen: een zekere
link met Open Source Communities in het algemeen en Ubuntu Linux in het
bijzonder is er dus al. Maar er is nog meer: de PC's waaraan ik Lieke
wil helpen, zijn bestemd voor een groep mensen uit de hele wereld, nu
woonachtig in omgeving Deventer. Ze hebben interesse in computers, maar
kunnen geen nieuwe betalen. Het project is inmiddels uitgekozen om
uitgezonden te worden op TV in de nieuwe serie die medio maart 2008
aanvangt.

Nu de volgende stap: hoe kom ik aan veel PC's? Daavoor wil ik hierbij de
hulp van Ubuntu-NL inroepen. Dus als je nog een PC hebt staan, laat het
me weten in een privé bericht met je adres en telefoonnummer in verband
met de ophaal-planning. We moeten er minimaal 20 compleet *) zien te
krijgen, liefst voor eind januari.

Kortgezegd zal het er op neerkomen dat allereerst de initiatie van het
project wordt vastgelegd (hierin wordt ook uitgelegd wat Ubuntu is).
Daarna op één dag trekken we filmend Nederland/België door om PC's op te
halen bij ons Ubunteros! Het zou mooi zijn als je er zelf al Ubuntu 7.10
werkend op hebt gezet, maar dat hoeft niet per se. De monitor inpakken
in een doos is wel fijn ivm transport. De PC's zullen kort opgeslagen en
'geassembleerd' worden in de garage van Matthijs ten Kate te Hilversum.
Tenslotte, het slot van de uitzending zal opgenomen worden op een andere
dag, de dag waarop de computers van Hilversum naar Deventer worden
gebracht en ik ze met Lieke overhandig aan de dames voor wie ze bestemd
zijn.

Alvast bedankt voor je hulp!

groeten,

Henk-Peter Koster

*) compleet is naar eigen inzicht uiteraard, maar als richtlijn kan ik
aangeven dat er netsnoeren bij moeten zitten, muis, toetsenbord,
monitor, CD-brander en minimaal 256MB RAM, 9GB HDD; processor kan ik
moeilijk exact aangeven, hangt er een beetje vanaf - ik heb bijv. ooit
een goed systeem gebouwd met P2-350 maar een P3-650 bleek zeer traag
vanwege een matig moederbord...

--
groeten,
HP