Per ongeluk partitie tabel verwijderd met fdisk.

Andre Eisvogel andre op eisvogel.nl
Ma Jan 14 09:22:49 UTC 2008

Beste Lijstleden, Hagar,

Graag de discussie op de lijst houden.

----- Bericht van hagar op degooier.net ---------
> Tja, beste mensen, ik kan natuurlijk flauw doen en zeggen dat bidden in dit
> geval de beste remedie is maar dat zal ik niet doen.
>
> Maar ik ben benieuwd waar dat Fdisk programma op stond, want dat is een DOS
> programmaatje.

Dit is zeker geen DOS programma maar een programma die (denk ik ) in
de GNU-toolbox terug te vinden is en veel meer kan dan dat DOS fidisk
ooit zou kunnen.

> Normaal, onder DOS, is het zo dat de Partitie (zolang deze NIET overschreven
> is) terug te halen is. Maar ik begrijp dat je zegt dat er wèl overheen
> geschreven is.
> Ik ben alleen benieuwd wat je gedaan hebt.
> Ik bedoel: Heb je nadat je een nieuwe partitie aangemaakt hebt  deze ook
> geformatteerd?

Ja die heb ik overschreven zoals ik ook al had aangegeven en nee niet
"geformateerd" ook al noem je dit anders (mkfs.XXX).

> [...]
> Dan moet je met Fdisk de (overschreven) partitie weer verwijderen.
> Daarna maak je een nieuwe partitie aan met de ZO GROOT MOGELIJKE
> INSTELLINGEN.
> Als dat gebeurt is NIET FORMATTEREN maar het FDISK programma afsluiten en de
> computer opnieuw opstarten.
> Dan zul je zien dat de partitie met vrij grote zekerheid weer terug zal zijn
>

> Heb je na de nieuwe opstart NIET de partitie terug dan is er nog een andere
> mogelijkheid, nadat je hebt opgestart en dat is met een speciaal recovery
> programma de partitie alles op te laten zoeken.

Dat is nu dan ook de discussie.

> Dat duurt soms heel lang, maar dat is dan nog de enige mogelijkheid, voor
> zover ik kan zien.
>
> Ik wens je heel veel sterkte.
> Hagar.

Dank je maar gelukkig is het geen zaak van leven of dood dus....

--
Met vriendelijke groet / Kind regards,

   André Eisvogel