Geen onderwerp

Caspar caspar+ubuntu-NL op euclides.nl
Zo Jan 6 21:06:36 UTC 2008

Bij de installatie van Ubuntu op deze schijf is het een goed idee om een
nieuwe partitie-indeling op je fysieke schijf te laten aanmaken. Win98
gebruikt de C-schijf als primaire systeempartitie, in Linux wordt dat de
root '/' directory genoemd. Ubuntu zal 2 partities willen aanmaken: een
SWAP-partitie die door het systeem wordt gebruikt om gegevens met het
werkgeheugen uit te wisselen. Voor deze swap-partitie zou ongeveer 2-maal
het werkgeheugen genoeg moeten zijn (kenners: correct me if I'm wrong...) .
De rest van je fysieke harde schijf gebruik je voor de hoofdpartitie, de
rootpartitie "/".

Dit is de 1ste keer dat ik post op de mailing list. Go easy on me ;-)