backuppc

G.Zanferrari zanferrari op gmail.com
Za Jan 5 19:27:52 UTC 2008

Beste leden,

op mijn werk hebben we een win netwerk met zo´n 20 servers waarvan een stuk
of 8 gebackupt worden.

We hebben een 1 Tb LaCie raid systeem aan het netwerk aangesloten en we
willen daar de backups richten.

Ik heb een machine met ubuntu server ingericht en ben zeer onder de indruk;
Ben een nieuweling in Linux en doe mijn best om alles goed te laten draaien.

Ik ben zo ver dat Backuppc te draaien heb en met SMB (samba) de backups op
de LaCie machine krijg; het probleem is dat de rechten van de gebackupte
bestanden niet correct overgenomen worden. Heb gelezen dat met rsynd methode
dat zou wel goed gebeuren.

Ik heb rsync pakketje die bij backuppc hoort gedownload en op een XP (test)
webserver geinstalleerd; hij zou ervoor zorgen dat een daemon op de Xp
machine draait en de verbinding beschikbaar stelt wanneer backuppc dat
vraagt. Hier zit ik vast; als ik een backup start op de ubuntu machine krijg
en in de log file een error zoals:

connection refused (110)

ik weet niet precies als het aan het feit ligt dat rsync gebrik maakt van
poort 873 en die poort dicht is...of dat misschien de daemon op de Xp
machine niet goed draait.

Heeft iemand in de community hier ervaring of suggesties?

Alvast bedankt.

Gianluca Zanferrari