router functionaliteit op ubuntu server

Dennis Minderhoud info op sturkel.homeip.net
Za Jan 5 12:05:47 UTC 2008

Nu lees ik op veel plaatsen dat het bridgen van een speedtouch op het
kpn netwerk ook voor problemen kan zorgen.
Die shorewall was ik ook al tegen gekomen en lijkt me wel redelijk
simpel in onderhoud.
Alleen een grafische(web) interface voor het instellen van iptables zou
wel handig zijn.
Als ik zeker weet dat mijn connectie continue in de lucht blijft kan ik
wel proberen de speedtouch in bridge mode te draaien, of moet ik dan
mijn linux doos laten inbellen?
als de bridge mode niet werkt schijn ik een ander template te moeten
gebruiken voor iets als dhcp of sif spoofing.

gr

dennis