Onderwerp :

Auteur : Warren Head
E-mail : warrenhead op gmail.com
Datum : Vr Jan 11 16:02:08 GMT 2008

Op 06-01-08 heeft E.Versteege <e.versteege op tiscali.nl> het volgende
geschreven:

>  Ik heb een nieuwe harddisk ( 2ehand) 30gb, maar met windows98 ziet hij,
> en formatteert hij een c-disk van 4 gb. Als ik via de cd ubuntu 7.1 op de
> harde schrijf wil installeren ziet hij wel een 4 gb paritite, maar zegt hij
> in een van de aprtitie-opties dat hij gecrashed is met installering, en in
> een andere optie vraagt hij om parttitites te maken, een root partitie met
> ""/"" waarbij ik niet weet wat ik daar bij moet invullen, en een soort cache
> partitie waarbij ik ook niet weet wat ik moet invullen. Wie kan adviseren
> [...]
Windows98 kan (volgens mij ) geen NTFS zien. Als de vorige eigenaar er dus
bijvoorbeeld WindowsXP op had staan, dan kan Windows98 daar niets mee.
Pure gok hoor.
Ik kan je adviseren om die harde schijf te bekijken met de live cd ->
http://downloads.sourceforge.net/gparted/gparted-livecd-0.3.4-11.iso?modtime=1197927842&big_mirror=0
Dan hoef je niet zoveel meer te gokken.

Het kan natuurlijk ook zo zijn dat die harde schijf aan het overlijden is.
Ik begrijp uit je verhaal niet goed wat er wanneer nu mis gaat.

Grt, Warren