C-schijf vraag

Milton milton op tomaatnet.nl
Vr Feb 22 21:05:12 UTC 2008

Beste Ubuntu-ers,

Ik ben vanwege mijn visuele handicap afhankelijk van Orca (schermlezer en -vergroter). Aangezien Orca volop in ontwikkeling is mbt Firefox heb ik besloten te wachten tot de volgende distro in april om Ubuntu verder te leren gebruiken. In een bijdrage van Ton las ik over Ubuntu op een externe schijf wat voor mij ideaal is om zonder GRUB op te kunnen starten. Dus tzt schaf ik hiervoor een externe USB schijf aan.
Ik heb momenteel Ubuntu op de C-schijf naast Windows geïnstalleerd. Nu wil ik de C-schijf weer helemaal beschikbaar maken voor Windows:
1. Hoe doe ik dat?
2. Als dat eenmaal gebeurd is hoe moet GRUB verwijderd worden?
alvast bedankt.

Groetjes,
Milton