linux- bestanden benaderen onder windows-xp

Jaap Woldringh jjh.woldringh op planet.nl
Za Feb 16 12:01:33 UTC 2008

Op zaterdag 16 februari 2008, schreef Arie de Jonge:

> als je veel met windows werkt is de aanschaf van Total Commander zeker
> aan te raden (26 euro ). als je hem installeerd kan je het beste er voor
> kiezen om de ini file in de program directory te laten plaatsen. als je
> deze directory dan kopieerd naar een usb stick of zo heb je het program
> en de instellingen bij elkaar staan :)

> --

En om deze informatie nog even (bijna) geheel te voltooien: als je Linux
gebruikt zijn de Windows-schijven (partities) zonder meer te bereiken.

Ik kan je helaas niet precies vertellen hoe, want ik heb geen Windows op mijn
computer (geluksvogel die ik ben).

Ik denk echter dat je die moet zoeken in het systeemmenu onder
Opslagapparaten, of dat je ze nog eerst even moet "mounten".

Jaap