Overstap windows 98 naar een ubuntu versie

Gerrit Jan Geijsman geijsman.paysbas op casema.nl
Vr Feb 15 16:00:48 UTC 2008

Hallo ubuntu-ers,

Misschien wat knullig deze eerste keer, maar ik zal het wel leren.
In bezit van Desktop Dell met Windows 2000 XP SP2  en laptop Sony.
Het gaat om deze laatste 1,3 GB en intern geheugen 128 MB draait op Windows 98.
Beveiliging Firewal middels Zonealarm niet mogelijk gezien de oude versie. Wel avast geinstalleerd.
Waar vind ik meer info over de-instal Windows, advies welke versie Ubuntu.
Is berichten uitwisseling tussen beide systemen mogelijk?
Ik hoor het wel, alvast bedankt,
Gerrit Jan Geijsman