dual boot opheffen

Jaap Woldringh jjh.woldringh op planet.nl
Vr Feb 8 18:36:58 UTC 2008


Op vrijdag 8 februari 2008, schreef Jan Claeys:
> Op vrijdag 08-02-2008 om 17:03 uur [tijdzone +0100], schreef Jaap
>
> Woldringh:
> > Als je een partitie toevoegt of verwijdert, dan, ook als je die niet
> > gebruikt (bij toevoegen dan :), dan heb je kans, of het gebeurt, dat de
> > namen van de andere partities veranderen. /dev/hda2 wordt /dev/hda3 of
> > zo. En als daar je /home op staat, dan zal het koppelpunt van /home dus
> > moeten worden veranderd.
>
> Als je UUID's gebruikt ipv "device names" (wat Ubuntu al een paar jaar
> standaard doet bij de installatie), is dat normaal geen probleem.
>

OK.

>
> --
> Jan Claeys

Jaap





Meer informatie over de Ubuntu-NL maillijst