LTSP (Linux Terminal Server Project) vraagje

Cor van den Berghe cor op vdberghe.nl
Ma Dec 29 06:29:58 UTC 2008

Hallo allemaal,

Ik heb een kort vraagje.

Ik ga in januari een nieuw servertje bij mij thuis neerzetten. Waar ik
ook mee wil gaan experimenteren is LTSP. Ik heb me al een beetje
ingelezen in de materie en de installatie/configuratie moet volgens mij
niet al te veel problemen opleveren.

Het enige waar ik niet echt achter kom is of het mogelijk is om gewoon
op een andere PC/Laptop een terminal sessie in een apart venster te draaien.

Voor zover ik kan vinden moet je echt met CD/USB/PXE een client pc
booten en die daarna dan ook alleen maar die LTSP sessie draait.
Wat ik dus eigenlijk wil is dat het net zo gaat als bij een Windows
Terminal Server, daar kan ik een cliƫnt sessie starten in een apart
venster, verkleinen en als ik hem nodig heb even gebruiken.

Mijn vraag is dus eigenlijk, heeft iemand hier ervaring mee (ik heb
alleen ervaring met Windows Terminal Servers) en is dit mogelijk?

Bedankt alvast voor jullie reactie(s)

Groeten,
Cor.

--
Dit bericht is gescanned op virussen en andere gevaarlijke
inhoud door MailScanner en lijkt schoon te zijn.