grub error 15(2)

Milton miltonliekwie op zonnet.nl
Zo Dec 28 19:58:09 UTC 2008

Hallo Ubuntu-gemeenschap,
Ik waag een 2de poging.
Op een usb externe schijf heb ik Ubuntu 8.04.1 draaien die perfect werkt met kernel 2.6.24-16. Na updaten zie ik in het grubmenu o.a. kernel 2.6.24-22. Als ik hierop een enter geef krijg ik de melding error 15 file cannot found. Maar bij de keuze kernel 2.6.24-16 werkt alles nog steeds goed. In de menu.lst zie ik identieke gegevens wat betreft UUID en root (hd2.0). Ik heb geen andere usb apparatuur aangesloten.
Hoe kan ik de laatst geupdate kernel gebruiken?
waarom de vorige kernel niet blijven gebruiken is een logische vraag. Ik werk met de schermlezer Orca die steeds verder ontwikkeld wordt en ik denk dat het dan goed is om ook de laatste kernel update te gebruiken of is dat verkeerd gedacht?
Via Google search werd ik niets wijzer in de zin dat ik het error 15 probleem kon oplossen. Wie helpt, aub?
In de bijlage heb ik mijn menu.lst bijgevoegd.
Milton