Kernel panic: VFS: unable to mount root fs on unknown block(0, 0)

hjr hjr op xs4all.nl
Zo Dec 28 10:46:53 UTC 2008

Ik krijg de volgende foutmelding tijdens het op starten van kernel "Ubuntu
8.10, kernel 2.6.27-9-generic": Kernel panic: VFS: unable to mount root fs
on unknown block(0, 0). Vervolgens kan de machine alleen nog maar uitgezet
worden.

Ik heb aan mijn toetsenbord instellen zitten slutelen omdat het numerieke
deel niet werkte, wellicht heeft het hier iets mee te maken.

Ook in de recovery mode krijg ik dezelfde foutmelding. Een memory test geeft
geen foutmelding.

Als ik via grub weer terug ga naar Ubuntu 8.10, kernel 2.6.27-7-generic
start de machine goed op.

Ik heb op diverse fora gezocht maar kon geen oplossing vinden.

Wat moet ik doen om kernel 2.6.27-9 weer werkend te krijgen?

Groet,

hjr