Stacking-software voor deep sky-fotografie

Robert Spanjaard spamtrap op arumes.com
Za Dec 27 23:27:09 UTC 2008

On Sat, 27 Dec 2008 23:01:30 +0100, Ann Van Roy wrote:

> Mijn excuses... maar dan ben ik - net als Kaj-Ivar - nieuwsgierig naar
> wat je dan wel bedoelt.

Dat heeft Jaap Woldringh al uitgelegd, en in mijn reactie op Aart
Koelewijn geef ik ook aan waar het samenvoegen voor dient. Door de
informatie van veel foto's te combineren krijg je gewoon meer detail, wat
bij deep sky fotografie vaak nodig is. (Tenzij je een telescoop met zeer
goede tracker gebruikt; dan kan je gewoon 1 lange exposure gebruiken.
Maar ik werk met een gewone fotocamera op een gewoon fotografie-statief,
dus bij lange exposures krijg ik last van motion blur omdat de sterren
etc dan 'bewegen'.)

--
Regards, Robert                                      http://www.arumes.com