Stacking-software voor deep sky-fotografie

Robert Spanjaard spamtrap op arumes.com
Za Dec 27 20:38:37 UTC 2008

On Sat, 27 Dec 2008 16:42:59 +0100, Jaap Woldringh wrote:

> Hugin kan foto's aan elkaar plakken (stitching: rijgen of naaien), maar
> dat is hier niet de bedoeling. Het is de bedoeling om twee of (veel)
> meer foto's van hetzelfde object die na elkaar zijn genomen over elkaar
> te leggen en zo veel meer detail te verkrijgen dan je in 1 foto kan
> krijgen. Een techniek die veel in de astro-fotografie wordt gebruikt,
> zoals de vraagsteller ook aangeeft, en die ook laat merken dat hij weet
> wat hij wilt :)
>
> Ik ken geen dergelijk programma, en in synaptic zoeken gaf mij geen
> resultaat, hoewel ik daar hugin wel aantrof.

> [...]

Bedankt, maar je komt helaas niet verder dan ik. Freshmeat had ik al
gevonden. Daar zitten wel een paar kandidaten bij, maar zoals JohnOwens
en ngs3314 in de bovenste link al laten zien, eigenlijk niks wat ik echt
zoek. :-S

--
Regards, Robert                                      http://www.arumes.com