Gnome installeren onder Kubuntu

Jaap Woldringh jjh.woldringh op planet.nl
Vr Dec 26 16:30:46 UTC 2008

Op Friday 26 December 2008 16:29:09 schreef Peter Klaassen:
> In synaptic kan ik gnome installeren.
> ik kan alleen de dependencies niet installeren omdat ik de
> volgende foutmelding krijg.
> gnome:
>  Vereisten: gnome-desktop-environment maar het wordt niet genstalleerd
>
> welke pakketbron moet ik daarvoor toevoegen.
> ik heb bijna alles behalve de sources aanstaan.
> --
> Peter
> Registered Linux user # 458207

Je kunt gnome installeren door ubuntu-desktop te installeren.
In Synaptic of met: sudo apt-get install ubuntu-desktop in een tekstscherm.
Duurt wel even, en je moet een snelle internetverbinding hebben.
Je kunt daarna werken in Ubuntu, of in Kubuntu, te kiezen bij Opties in het
aanmeldscherm.
Je kunt in Gnome de KDE-applicaties gebruiken, en in Kububtu die van Ubuntu.

Gnome en KDE hebben zo hun eigen voor- en nadelen, maar dat kun je zelf
ontdekken.

Jaap