Onderwerp : Stacking-software voor deep sky-fotografie

Auteur : Jaap Woldringh
E-mail : jjh.woldringh op planet.nl
Datum : Zo Dec 28 10:28:19 GMT 2008

Op Sunday 28 December 2008 10:47:08 schreef Kaj-Ivar van der Wijst:

> En zie je dan gewoon meer sterren? Heb je misschien een voorbeeld foto?
>
> Alvast bedankt,
>
> Kaj-Ivar

Zie bijvoorbeeld http://www.astropix.com/HTML/J_DIGIT/TOC_DIG.HTM en
http://www.astropix.com/HTML/J_DIGIT/COMPEXP1.HTM
Niet echt overtuigend, maar je krijgt wel het idee. Vaak worden er veel
grotere stacks gebruikt.
Of je meer sterren ziet betwijfel ik. Wat op geen der opnamen voorkomt (door
korte belichting) duikt niet als een gemiddelde op na de stackbewerking. Denk
ik.

Op deze sites kun je trouwens van alles lezen over dit onderwerp. Googlen op
astrophotography :)

Jaap