Onderwerp : Stacking-software voor deep sky-fotografie

Auteur : Aart Koelewijn
E-mail : aart op mtack.xs4all.nl
Datum : Za Dec 27 19:12:56 GMT 2008

On Sat, 27 Dec 2008 17:20:27 +0100, Kaj-Ivar van der Wijst wrote:

> Sorry, ik ken geen programma's die dat kunnen doen, maar ze moeten er
> vast zijn!
>
> Ik was eigenlijk vooral benieuwd naar het resultaat van zoiets! Wat voor
> een soort foto krijg je dan? Heb je misschien een link naar wat
> 'stacking' foto's?

Tja, daar ben ik ook erg benieuwd naar, met name voor digitale foto's.
Voor analoge foto's kan ik me voorstellen dat dit werkt, bij digitale
foto's moet minimaal 1 bit van zwart naar wit gesprongen zijn en zou je
dan door digitaal bewerken (verhogen contrast, verschuiven van de zwart/
wit grens) dat ene bit zichtbaar moeten kunnen maken. Bij 56 foto's moet
dan tenminste bij 1 foto dat ene bit versprongen zijn, en dan zou bij
bewerken van die ene foto het contrast duidelijker moeten zijn dan
wanneer je die 56 foto's op elkaar legt. Ik ben dus erg benieuwd naar de
reden om 56 digitale foto's op elkaar te leggen.

Aart