Van Dale woordenboeken

Frits Florin f.florin op wxs.nl
Do Dec 18 14:32:45 UTC 2008

Met enige moeite is het me gelukt om de woordenboeken "Hedendaags
Nederlands" en "Nederlands Engels/Engels Nederlands" onder Wine te
installeren. Maar de programma's werken niet goed. Het Engelse
woordenboek gaat nog wel: je kunt het scherm niet minimaliseren. Een
oplossing is het tweede scherm te gebruiken en daar het woordenboek open
te laten staan. "Hedendaags Nederlands" biedt mee problemen. Als je het
scherm tracht te minimaliseren, dan blijft er een elliptisch figuurtje
midden op het scherm achter. En als je schakelt naar het andere scherm,
dan verschijnt het ook daar. Je kunt het programma gelukkig wel
uitschakelen door onder op het panel op de naam van het woordenboek
rechts te klikken en vervolgens op Sluiten. E.e.a. houdt in dat je het
woordenboek telkens moet openen en na gebruik weer geheel sluiten.
Vroeger deed "Hedendaags Nederlands" het feilloos, het zal dus iets te
maken hebben met veranderingen in Wine. Ik weet niet of je dat kunt
Nederlandse programma's?

--
Frits Florin
Jan van Riebeeckstraat 26,