Fwd: gebruik ubuntu

Geert Altena g.altena op gmail.com
Ma Dec 15 16:52:39 UTC 2008

2008/12/14 Vincent <mailinglists op vinnl.nl>:

> Omdat Ubuntu zo ontzettend veel minder gebruikt wordt dan bijvoorbeeld
> Windows, geeft het voor schrijvers van virussen veel minder voldoening daar
> virussen voor te schrijven. Vandaar dat er vrijwel geen virussen zijn (geen
> waarover je je zorgen hoeft te maken) voor Ubuntu. Daarnaast zit het ook nog
> iets veiliger in elkaar, om het risico nog verder te minimaliseren.

Ik zou dit willen omdraaien:  Het geheel steekt een stuk veiliger in
elkaar en het heeft derhalve geen zin om er virussen (virii?) voor te
schrijven. Daarnaast is het gebruik ook nog een stuk minder wat idd
ook invloed heeft op de virusschrijvers maar zelfs als Ubuntu (en
linux in het algemeen) meer gebruikt zou worden ben je al minder
vatbaar vanwege de eerste reden, de ingebakken veiligheid.

Geert.

(toevoeging: ook naar de lijst sturen ipv enkel naar de orginele auteur)