Foutmelding pakketbeheerder Ubuntu 8.10

loek gehrke sp609686 op telfort.nl
Do Dec 11 20:19:33 UTC 2008

Dames & Heren,

Ik ben nog helemaal nieuw met Ubuntu en weet er niet veel van af. Ik heb
Ubuntu 8.10 geinstalleerd (geen partities). Bij het installeren van
software enz kreeg ik de volgende foutmelding en een stopteken te zien:

Er is een fout opgetreden, start de pakketbeheerder vanuit het
rechtsklikmenu of start apt-get in een terminal om te zien wat er mis is.
De foutmelding was: ERROR: opening the cache (E:mailformed line 37 in
source list /etc/apt/sources.list (Uri parse), E:the list of sources
could not be read).
Dit betekent meestal dat enkele software pakketten  op uw computer
afhankelijk zijn van pakketten die (nog)niet zijn geinstalleerd.

Ik hoop dat er iemand is die me enigszins wegwijs kan maken.

Loek Gehrke.