Onderwerp : nieuwe machine-nieuwe indeling

Auteur : Peter Klaassen
E-mail : peterklaassen op quicknet.nl
Datum : Do Aug 28 15:49:12 BST 2008

Ik krijg binnenkort mijn  nieuwe machine: een namaak XPS shuttle achtige met
een klein Asus bord met onboard video en geluid en netwerk.
4 Gb ram,  dual quad intel, 500 Gb schijf
Ben van plan Kubuntu Hardy Heron te installeren.

ik wil mijn schijf partinioneren als:
/           50 Gb primair (nu 10 Gb in gebruik)
swap      4 Gb (nu 512 Mb bij 512 RAM)
/home 100 Gb (nu 20 Gb in gebruik)

ik wil virtueel enkele andere distributie proberen,
ik neem aan dat daarvoor ruimte onder /home wordt gebruikt?

rest (346 Gb) als extended partitie (ook omdat het de 4e en laatste primaire
partitie is) voor later gebruik. Ik kan dan toch nog 16 partities aanmaken?

Ik dit een juiste aanname of hebben jullie nog andere suggesties?
Kan ik de /home van mij huidige hardy heron machine 1 op 1 overzetten?

--
Peter
Registered Linux user # 458207