Krijg Wlan niet aan de praat

Kees Verhagen kever op kevercat.nl
Zo Aug 24 12:24:44 UTC 2008

Hallo Roel,

Voor mij  was dit ook allemaal Spaans of nog erger maar Iemand heeft dit
voor mij vertaald (Pjotr van het Ubuntu NL  forum), dit was de tekst:

Ga naar: http://snapshots.madwifi.org/special/ en klik op het pakket
madwifi-ng-r2756+ar5007.tar.gz

Plaats het ingepakte bestand in je persoonlijke map (zal waarschijnlijk
/home/roel zijn).

In de bovenste balk van Ubuntu: Locaties - Persoonlijke map. Rechts klikken
met de muis op het binnen gehaalde pakket en kiezen voor: hier uitpakken. Nu
wordt een submap aangemaakt met de naam madwifi-ng-r2756+ar5007. Daar zitten
de benodigde bestanden in.

Nu wordt het leuk: ga naar Toepassingen - Hulpmiddelen - Terminalvenster.
Type in:

Cd madwifi-ng-r2756+ar5007

En druk op enter, verder aangeduid met [enter]

Type daarna in

make [enter]

Wacht tot de computer klaar is met deze bewerking.

Type dan in:

sudo make install [enter]

Als het goed is wordt je wachtwoord gevraagd, deze intypen (je ziet geen
sterretjes of iets degelijks, dat is normaal) [enter]

Nu vindt de installatie plaats. Na deze installatie de computer volledig
herstarten. Als je nu met de linkermuisknop klikt op het netwerksymbooltje,
dan krijg je de beschikbare draadloze netwerken te zien.

Bewaar de map met de bestanden (en deze beschrijving) want waarschijnlijk
moet je dit steeds opnieuw doen dan een kernel update.

Groetjes
Kees