Onderwerp : Krijg Wlan niet aan de praat

Auteur : Aart Koelewijn
E-mail : aart op mtack.xs4all.nl
Datum : Za Aug 23 19:23:49 BST 2008

On Sat, 23 Aug 2008 17:32:09 +0200, Martijn van de Streek wrote:

> En je weet zeker dat die niet gewoon na installatie al werkt? Klik eens
> op het "monitor"-icoontje naast de klok, daar zouden de draadloze
> netwerken moeten verschijnen.

Voorzover ik kan zien heb ik de zelfde wlan chip. Die heeft me in het
begin ook wat problemen gegeven maar werkt nu al weer geruime tijd "out
of the box" zonder dat ik er maar iets aan hoef te doen. Ik weet eerlijk
gezegd niet of de betreffende drivers in de standaard softwarebronnen
zitten, ze kunnen ook in restricted of multiverse zitten. Ik zou in ieder
geval voor zorgen dat je alle software bronnen hebt ingeschakeld behalve
Broncode en een volledige update doen. Als het dan nog niet werkt kunnen
we meer in detail gan kijken.

Aart (een jonge vent van 65 jr, maar ja, ook al 15 jaar gespaart van
Windows ellende, dat helpt)