Onderwerp : Krijg Wlan niet aan de praat

Auteur : Roelof Andriese
E-mail : rp.andriese op zonnet.nl
Datum : Za Aug 23 16:05:03 BST 2008

Goede dag,

Omdat ik Vista van Windows een beetje 'zat' ben heb ik -om te proberen-
Ubuntu op m'n laptop geïnstalleerd. Ik vind het er zeer overzichtelijk
en netjes uitzien en zie het wel zitten om het te gaan gebruiken. Daar
ik (derhalve) een beginner ben heb ik alles al aardig aan mijn wensen
aangepast.

Blijft voor mij echter één probleem en dat is dat ik m'n Wlan niet aan
de praat krijg !?

Ook met -Techzine - Tutorial: [Linux] Wireless-devices configureren ben
ik er niet uitgekomen o.a. omdat het bij mij ging duizelen vanaf
ndiswrapper. De gegevens welke ik gevonden heb zijn ;

      * Atheros 802.11 wireslan (aanwezig)

      * 06:00.0 Ethernet controller: Atheros Communications Inc. AR242x
        802.11abg Wireless PCI Express Adapter (rev 01)

      * driver alt2-source

      * chipset RT2561 of RT61

      * madwifi-0.9.4

en hier moest ik afhaken. Is er mogelijk een wat eenvoudiger manier of
procedure om eruit te komen ?

Bij voorbaat mijn dank, Roel Andriese. (zéér oude man 65 jr)