Onderwerp : Intern netwerk met sharemogelijkheden

Auteur : Maurice Diekhorst
E-mail : maurice_diekhorst op hotmail.com
Datum : Ma Aug 18 17:47:58 BST 2008

Beste allemaal.

Ik heb vandaag eens gebrainstomd over een thuisnetwerk wat ik thuis (duh) wil realiseren.

Het idee is:
een (Vista)PC die met een (wireless) router met het internet is verbonden.
Via deze router wil ik (wireless) een Eee (ubuntu)Laptop aansluiten.
Aan deze Eee (ubuntu)Laptop wil ik een externe HD geshared hebben, en tevens een scanner.

Wat zal ik nodig hebben op mn Eee (ubuntu)Laptop en wat zal ik via de (Vista)PC moeten instellen hiervoor?

Let wel: Het is een thuisnetwerk. Beveiliging wel benodigd, verder alleen wat is aangegeven.

Alvast bedankt voor het meedenken en de tips! =)

Schematische weergave van gewenste situatie:

Router - PC

wireless

Eee(Laptop) - HD + Scanner