Onderwerp : welke grafische kaart

Auteur : Matthijs ten Kate
E-mail : ubuntu op tenkate.net
Datum : Di Aug 12 20:45:22 BST 2008

Dat hangt er nogal vanaf...

Wat wil je gaan doen met die machine, alleen desktopwerk? Video's? Gaming?
En wat voor hardware is die onboard video, heb je ergens specificaties
van die shuttle?

Kort door de bocht:
-Intel hardware is voor gaming minder geschikt, maar er is wel een open
source driver voor beschikbaar
-nVidia hardware wordt door de fabrikant goed ondersteund, maar alleen
met een gesloten driver
-ATI tenslotte wordt, afhankelijk van het model, aardig ondersteund maar
dit gaat waarschijnlijk in de toekomst nog veel beter worden, als ze hun
huidige 'open' strategie doorzetten (en nVidia dit blijft weigeren).
-Alle andere fabrikanten - 'your mileage may vary...'

Groet,

Matthijs