Onderwerp : Virus scanner

Auteur : Ward De Ridder
E-mail : ward.ubuntu op gmail.com
Datum : Zo Aug 10 15:50:49 BST 2008

Martijn van de Streek schreef:

> Zou je wat meer in zinnen kunnen praten, ipv alles achter elkaar te
> schrijven? Dat leest wat makkelijker.
>
> Maar om je vraag te beantwoorden: In Linux hoef je geen virusscanner te
> hebben, omdat er zo goed als geen virussen voor ZIJN. Zo lang je netjes
> je systeem up-to-date houdt (via het update-icoon rechtsbovenin, als het
> verschijnt), gaat alles goed.
>
> Zodra virussen ook een Linux-probleem worden (en dat duurt nog wel even,
> om allerlei redenen), zal bij een Ubuntu-installatie ongetwijfeld een
> goede virusscanner mee-geinstalleerd worden.
>
> Martijn

Verder is als ik me niet heel hard vergis die avg free voor linux een
scanner die je oproept, dan heel je systeem scant en weer verdwijnt,
deze houd niet permanent de computer in't oog.
Ditzelfde heb je ook bij de gratis avast scanner voor linux.
Maak je maar niet te veel zorgen over die virussen, zolang je geen gnome
(of kde of xface of zo) als root draait (dit kan standaard niet met
ubuntu) heb je niets te vrezen.

Ward
leerubuntu.org

sorry voor de eventuele typfouten, het is niet gemakkelijk om snel te
typen met een asus eee