Onderwerp : netwerkprobleem

Auteur : H. van Dijk
E-mail : dijkvan op hccnet.nl
Datum : Za Aug 2 13:05:22 BST 2008

On vr, 2008-08-01 at 12:00 +0100, ubuntu-nl-request op lists.ubuntu.com
wrote:
> Ik had vista + hardy met wireless (dlink printserver) en verwijderde -
> stom
> natuurlijk - bij installatie van bijkomende distributie (Debian Lenny)
> de
> ubuntu partitie......
> Na herinstallatie van ubuntu 8.04 was de wireless op geen enkele
> manier meer
> te activeren, maar de bekabelde verbinding werkte.
> Na de installatie van de updates is er geen netwerkverbinding meer:
> geen
> wireless en geen bekabelde, terwijl er aan de bekabeling niets
> [...]
Begin met een goede analyse te maken.
Werkt de hardware niet meer? Wat is de uitkomst van lshw lsipc lsusb?
Driver? lsmod

Zie voor draadloos bijvoorbeeld
https://help.ubuntu.com/community/WifiDocs/WirelessTroubleShootingGuide
of een soortgelijke nL-site als die bestaat (waarschijnlijk wel).
Deze pagena heb ik gevonden met wirelesstrouble
Zoek op dezelfde site met bijvoorbeeld networktrouble of alleen network
of trouble.
Naar Nederlands vertalen kan o.a. met hyperwords.
succes
 Hein