loopback mounten was:Re: VirtualBox package geïnstalleerd, wat nu?

YP yellow.penguin op edpnet.be
Wo Apr 30 08:16:06 UTC 2008

Hoi Jaap,

On Fri, Apr 25, 2008 at 02:19:12PM +0200, jaap wrote:
> VirtualBox (en ook andere virtualisation tools) gebruiken bestanden op je
> bestaande partities om daar een besturingssysteem in te installeren.

Ik vroeg me af of ik bijv. mits script of via de console die file (bijv.
genaamd winxp.vdi) kon mounten? net als voor een iso of andere loopback,
met zoiets als:

mount -v -o ro,loop=/dev/loop $HOME/.VirtualBox/VDI/winxp.vdi /media/win

...of iets anders?...

YP