Dual boot XP/8.04

Ben Bridts ben op bridts.be
Di Apr 29 11:42:34 UTC 2008

Aart Wanders schreef:
> Beste mensen,
>
> Ik had een dualboot van XP en ubuntu 7.04
>
> Na het updaten van 7.04 naar 8.04 LTS, doet Ubuntu het wel, maar ik
> kan in het opstartmenu niet meer kiezen voor XP (voor de gezinsgenoten).
> Er staat "Ander besturingssysteem", maar als ik daar op klik dan komt er:
> Error 11: unrecoqnized device string.
>
> Kan ik ergens in de bootmanager het pad naar XP herstellen, en hoe
> moet dat want ik ben nog niet zo thuis in Ubuntu.

Waarschijnlijk wel ja. Iemand anders op de lijst zal je dit volgens mij
met plezier vertellen
Een andere mogelijkheid is eens proberen met de herstelfunctie van de
XP-instalatiecd. Je moet er dan wel op letten dat je XP niet begint te
installeren natuurlijk. Dit werkte bij mij perfect toen ik met vista een
soortgelijk probleem had.
> Bij voorbaat dan,
> mvgr,
>
> Aart Wanders