Ubuntu 8.04 LTS

Martijn van de Streek martijn op foodfight.org
Ma Apr 28 07:07:59 UTC 2008

On Mon, 28 Apr 2008, Aart Wanders wrote:

> Of is er nog een andere werkwijze, heeft iemand hier ervaring mee?

Er zijn vrij veel backup-oplossingen, zoek naar 'backup' bij
Toepassingen -> Installeren/verwijderen.

> Een CD van 8.04 kopen kan natuurlijk ook, maar dan moet na een crash
> alles weer overnieuw geinstalleerd worden.

Je kunt 'm ook gewoon downloaden en branden :)

Mijn backup-strategie is over het algemeen iets als:

- heel /home (bestanden van gebruikers)

- heel /etc  (configuratiebestanden voor het hele systeem)

- dpkg --get-selections > dpkg-selections.txt
  Dit maakt een lijst van alle packages en hun installeer-status.
  Dat bestand kun je na herinstallatie inlezen met het commando
  'dpkg --set-selections < dpkg-selections.txt', en daarna kun je met
  'apt-get dselect-upgrade' alle packages weer installeren.

- Als je Mysql of PostgreSQL gebruikt, vergeet die dan niet OOK te
  backuppen :)