Ubuntu 8.04 LTS

Aart Wanders a.a.wanders op live.nl
Ma Apr 28 06:58:31 UTC 2008

Beste collega's,

Sinds 1 dag heb ik 7.04 opgewaardeerd naar 8.04 en dat blijkt goed te werken tot mijn plezier.

Nu wil ik daar graag een backup van maken, zoals ik dat in WinXP gewend was te doen.
Ik gebruik daarvoor Norton Ghost 12, dat in staat is van alle partities op de harde schijf een backup te maken op een externe harde schijf van 300GB.

Het beteft een dual boot van WinXP en Ubuntu 8.04.
De partities van XP zullen wel herkend worden, maar die van Ubuntu misschien niet, en maakt Ghost dan wel de juiste "aanhechtingspunten" om de partities weer terug te zetten als dat nodig is?

Of is er nog een andere werkwijze, heeft iemand hier ervaring mee?
Een CD van 8.04 kopen kan natuurlijk ook, maar dan moet na een crash alles weer overnieuw geinstalleerd worden.

Mvgr,

Aart Wanders
Check je Hotmail nu ook op je mobiel!
http://windowslivemobile.msn.com/BrowserServiceHotmail.aspx?lang=nl-nl