VirtualBox package geïnstalleerd, wat nu?

Ben Bridts ben op bridts.be
Do Apr 24 22:30:35 UTC 2008

Y P schreef:

> OK, heb zonet ook vernomen dat je dit met VBoxManage kunt doen (cli
> manager).
>
> Nu ja, neem je klikt op New en maakt een nieuwe VM voor een WinXP, de vraag
> is dan:
> - moet ik er een deel van mijn schijf voor gebruiken mits een zgn. loopback
> (zeg maar een file dus) van mmm Gigas?
> - of heb is een fysieke partitie nodig/beter?
>
> In het geval van de fysieke partieie vermoed ik dat je de naam ervan moet
> opgeven, bijv. /dev/sda3
> Maar voro de loopback, hoe werkt dat en moet je ermee opletten dat je je
> [...]
Ik ben niet helemaal zeker, maar bedoel je wat virtualbox 'fixed sized
image' (partitie) en 'dynamicaly expanding image' (loopback)?
Op mijn windows-pc'tje (ik dualboot) zijn dit beide gewoon bestanden
(geen partities dus). Partitioneren zou volgens mij een deel van het nut
van een virtuele machine opheffen.
Nu over die 'dynamical expanding image': je moet zelf een grootte
opgeven die virtualbox doorgeeft aan je guest-OS. Dit is de maximale
grootte van deze file (slaat de uitleg over groottes over, ik neem aan
dat je ervaren genoeg bent om zelf de gepaste grootte te kiezen).

Als je iets totaal anders bedoelde, dan leer ik waarschijnlijk zelf weer
wat bij met iemand anders antwoord.
> YP

Ben