Wine-vraagje

Henk-Peter Koster h.p.koster op xs4all.nl
Zo Apr 20 11:37:39 UTC 2008

Y P schreef:
> - ik dacht hier te hebben gelezen dat je iets moest configureren, we hebben
> nogthans niets geconfigureerd en notepad ofzo die mee komen werkten perfect
> zonder meer: de readme heeft het dus enkel over zelf te compilen versie? of
> heb ik het mis?

Wine installeren en klaar.

> - we heben gemerkt dat hij zijn drive_c en windows/ onder ~/.wine/
> installeert?

Dat is waar en je moet bij het maken van een shortcut (een starter naar
je onder wine geinstallerde programma) dat pad ook in je verwijzing
opnemen. Zie hieronder

> heeft dat belang dat je een symlink op je bureau plaatst of
> volstaat het bij een exe te zeggen dat je het met Wine wilt openen?

Na installatie van het programma in wine, staat er een verwijzing in je
taakbalk bij toeppasingen > Wine > Programs. Echter deze wordt pas
zichtbaar nadat je Gnome een keer herstart hebt (de X server herstarten
heet dat geloof ik).

Zelf een rechtstreekse starter maken kan ook, je moet dan bij
eigenschappen van de starter iets van de volgende opdrachtregel zetten:
env WINEPREFIX="/home/user/.wine" wine "C:\Program Files\.....\...exe"

Het kan ook anders maar zo staan ze bij mij en het werkt als een speer.

--
met vriendelijke groet,

	Henk-Peter

Verkeersplanologisch Adviesbureau: http://www.interinfra.nl
Open Source Software? http://www.xs4all.nl/~qqoopp/foss.htm

De club van 100 uitzending over Ubuntu en de vrouwengroep:
<http://player.omroep.nl/?aflID=6751435&md5=16b826c64a1ddedd32b209de1e702819>