Welke Abiword programmaas kan ik verwijderen, er staan er te veel,?

Hein van Helsdingen heinvanhelsdingen op gmail.com
Di Apr 15 17:45:40 UTC 2008

    -Ik heb op meerdere plekken Abiword staan, totaal zo'n 5 plekken. Het
aktief krijgen van Abiword lukte mij in het begin niet en ik bleef proberen.
(Ik werkte met off-computer gedownloade programmaas omdat ik nog geen
internet verbinding heb)Niet elk programma zal gebruikt worden door het
besturingssysteem, neem ik aan. Hoe weet ik welken ik kan verwijderen?

In /usr/bin/   staan er 2 ;  een link naar de aktieve(uitvoerbaar bestand) ,
1 aktief, uitvoerbaar bestand, n.l. AbiWord-2.4 (voor zover ik weet geen
2.4.6) dat abiword-schrijver te voorschijn haalt zodat ik kan typen.

In /usr/share/ staat in ieder geval een help-deel van Abiword, want via
"hulp vragen"terwijl ik met een ander Abiword-document  bezig was te
schrijven, zat dat bestand volgens firefox in /share/ :
/usr/share/AbiSuite-2.4/AbiWord/  .   Mischien vormde dit
Abi-directory-programma de    werkzame abiword-writer waar ik in het
schrijven was. Maar dat weet ik niet. Dus het lijkt erop alsof ik nu met
minstens twee uitvoerbare bestanden bezig ben.
In een Home folder van mij staat nog een Abi-suite en een andere
Abiword-download.    Op minstens 5 plekken heb ik "Abiwords" staan. Met
Tracker kom ik boven de 20 plekken voor Abiword -delen. Maar welk deel hoort
bij welk ander deel. En welke worden aktief gebruikt?

 -Als ik zie dat  een file benoemd staat in de firefox balk ,   of (via
Computer > Filesysstem ;) in  /usr/bin/   of  in  /usr/share/    (zonder
link-iconteken), mag ik er dan van uitgaan dat dit Abiword-file inderdaad in
dat directory aanwezig is?
Dus dat het bestaat 'daar' op de harde schijf ?
Hein