FW: update-probleem

Rob Maas rob op progob.nl
Ma Apr 7 11:29:34 UTC 2008

> Kan iemand mij helpen met het volgende probleem:
> Na steeds updates m.b.v. Update-manager te hebben kunnen installeren
> loop ik nu tegen de volgende foutmelding aan:

> E: dpkg was interrupted, you must manually run 'dpkg --configure -a' to
> correct the problem E:_cache->open()failed, please report

> Ik heb dit geprobeerd met het terminal-commando, maar dan verschijnt de
> boodschap dat dit slechts mogelijk is als beheerder. Volgens mij ben ik
> de beheerder want bij 'gebruikers en groepen' en mijn account heb ik
> alle rechten.

Dit kan m.b.v. het sudo commando, dit commando geeft je voor deze opdracht tijdelijk zgn. root(=administrator) rechten.

Om het commando dus goed uit te voeren gebruik je het volgende commando, deze zal vragen om je eigen wachtwoord.

sudo dpkg --configure -a

Deze rechten zijn nog hoger dan "alle rechten" er bestaat nml. geen echt root(/administrator) account binnen Ubuntu.

Met vriendelijke groet,
Rob Maas