aparte Gnome account met screen magnifier

Jan Claeys ubuntu op janc.be
Do Sep 20 18:41:01 UTC 2007

Op dinsdag 18-09-2007 om 16:26 uur [tijdzone +0200], schreef Linneke:
> ik ben beginner en werk al een week onder Ubuntu Feisty Fawn,
> prachtig!
>
> Maar mijn man is zeer slechtziend en zou graag een eigen account
> willen hebben waarbij hij zonder meer Gnome-mag of wat er aan boord is
> zou kunnen gebruiken:
>
> kan dat ?
>
> kan dat zonder mijn eigen bureaublad of het ganse Ubuntu systeem hier
> te verstoren ?
>
> Hoe moet er dan voor gezorgd worden dat bij zijn login gnome-mag en
> orca ofzo wordt gestart, en bij mij dus niet ?

Als je in zijn account de juiste opties voor toegankelijkheid aanzet zou
dat moeten lukken volgens mij, maar ik heb er niet echt ervaringen mee.
(Onder Systeem --> Voorkeuren, het is dus een per-gebruiker-instelling.)

--
Jan Claeys