UTF-8 probleem

Jan Claeys ubuntu op janc.be
Ma Sep 10 13:44:39 UTC 2007

Op donderdag 06-09-2007 om 17:48 uur [tijdzone +0200], schreef Y P:
> Nu, als ik Martijn z'n suggestie volg en in en_US.UTF-8 (of
> nl_BE ...), kan dat zijn dat mijn accenten in franstalige/anderstalige
> mails zoiets zullen tonen als Fr\358d\358ric of "chinese" afwijkingen
> (zoals bij Mattel :-) )?

Wat je precies ziet hangt af van de gebruikte programma's en de
instellingen ervan, en van het gebruikte uitvoermedium (vb. de standaard
console in tekstmodus op een "PC" kan maar een zeer beperkt aantal
Unicode-tekens tonen).

Als je de console via een framebuffer laat werken zou het echter wel
mogelijk zijn om een Unicode-font te gebruiken, heb ik begrepen.

--
Jan Claeys