Onderwerp : euroteken

Auteur : Martijn van de Streek
E-mail : martijn op foodfight.org
Datum : Ma Sep 10 18:50:33 BST 2007

On Mon, 10 Sep 2007, tom vissers wrote:

> Op mijn belgisch toetsenbord staat het onder de e met
> als combinatie <alt gr> <e>
> Als ik in nederland een  moet hebben in een
> internetkiosk dan gebruik ik <alt>0128
> Het is niet een gemakkelijke methode maar het lukt
> toch.

Niet in Ubuntu. Daar kun je in uiterste nood iets gebruiken als:

Ctrl+U 20ac<enter>

Ik geef toe, lastiger dan in Windows, maar werkt ook altijd :)

En op mijn Engelse(!) toetsenbord doet AltGr + 4 het ook (euroteken
geven), en AltGr+5 op een US toetsenbord (zoals "iedereen" in Nederland
heeft) over 't algemeen ook, mogelijk dus met die ene optie aangevinkt
(maar ik heb geen verstand van kde).