Onderwerp : rechten probleem

Auteur : YP
E-mail : yellow.penguin op edpnet.be
Datum : Za Sep 8 17:05:25 BST 2007

Hoi,
Een klein intuitieve vraag:

Je schreef dan:

> Met chown heb ik een probleem. Als root mag ik de bewerking niet uitvoeren.
> Zie onderstaande terminal copy:
>
> root op pk2-desktop:~# sudo chown pk2 /media/windows/werkbladen/jsj/ehbo_jsj.xls
> chown: bezig met het veranderen van de eigenaar van
> `/media/windows/werkbladen/jsj/ehbo_jsj.xls': Bewerking niet toegestaan
>
> chgrp geeft dezelfde foutmelding.

Heb je dat al geprobeerd, hetzelfde dus met PK1: sudo mmmmm... ?
Ik hoorde zopas dat Ubuntu aan de eerste user die extra root-alike
permissies geeft, en niet aan de volgenden (meervoud);
zou jouw probleem er iets mee te maken hebben?

Louter intuitief, ik kan helemaal mis zijn, maar persoonlijk heb ik nog
dergelijke rechtenproblemen niet meegemaakt, ik heb onlangs gewoon een USB
disk van mode veranderd en aan de juiste owner en groep gegeven, zonder
probleem, met de standaard commando's.

YP