Onderwerp : nieuwe CPU

Auteur : Patrick Coeman
E-mail : patrick.coeman op 171.be
Datum : Wo Sep 5 10:02:03 BST 2007

Wel het is een al wat ouder bord dus het 'kan' werken. Maar volgens de
site van MSI op
http://global.msi.com.tw/index.php?func=proddesc&prod_no=1039&maincat_no=1
ondersteunt dat bord gaan core duo. Alleen de oudere Pentium 4 van
Celeron tot 9* en de EE's. Laat je niets wijsmaken over da zal wel
werken want ik heb net een onstabiel DQ965 moederbord van Intel stabiel
gekregen nadat de bios ondersteuning gaf voor de nieuwe low-end dual
core E2160. Daar werd aan de koper ook gezegd: "als het de core2duo
ondersteund dan zeker deze dual core E2160, das een low-end core2duo"...
Niets was minder waar :-)

Als ik bij Intel ga zoeken naar een processor met een typeaanduiding
core duo 1130 of gewoon 1130 kom ik ook nergens uit. Dus je vraag zou
iets duidelijker mogen. Ik heb op zich geen problemen met de VIA
chipsets op moederborden maar doorgaans zijn ze aardig conservatief, wat
doorgaans wel de stabiliteit te goede komt. Ik heb alleen ervaring met
de VIA chipsets op VIA Epia borden. Dus daar kan ik je niet veel over
zeggen, maar even googlen op ubuntu+pm8pm v zal je wel verder moeten
helpen. Een eerste zicht op google geeft gemengde gevoelens over dit
bord bij mij...

--
Patrick Coeman

171.be
ICT consulting & beveiliging - Informatiebeveiliging naar ISO-17799 -
openbron en openstandaarden - GNU Linux, OpenBSD, FreeBSD
BTW / Ondernemingsnummer: BE-0868.969.748, Bredestraat 171 - 2620
Hemiksem, Tel:0476 959505 & 03 8777998
www.171.be - www.171hosting.be

De inhoud van deze e-mail is een privegesprek tussen u en ik en zal niet
zonder toestemming voor iets anders gebruikt worden.