Voorstel: 'antwoord-naar' instellen voor lijst

Matthijs tijsco op gmail.com
Wo Okt 31 12:36:34 UTC 2007

Hoi Martijn, allen,

Martijn van de Streek schreef:
> Die deze thread:
> https://lists.ubuntu.com/archives/ubuntu-nl/2006-December/thread.html#2710
>
> In het kort:
> Als de mailinglist Reply-To aanpast, wordt het veel moeilijker om iemand
> een prive-antwoord te sturen (soms is dat nodig).
>
> Ik heb ook meegemaakt op zulke lijsten dat antwoorden die eigenlijk
> prive gestuurd hadden moeten worden op de lijst terecht kwamen.
>
> Aangezien de lijst tot in eeuwigheid gearchiveerd wordt, heb ik
> persoonlijk liever te veel publieke mails prive dan een paar privemails
> publiek.

> [...]
Oké, ik begrijp dat men (?) daar niet voor is. Dan maar 'Allen
beantwoorden' gebruiken in Thunderbird dus (wat wel betekent dat Martijn
dit mailtje nu dubbel krijgt).

Wel nog een kleine kanttekening. In de thread waarnaar Martijn verwijst
(in de link hierboven) vind ik het volgende citaat van Martijn zelf:

'Dat veel mensen het doen, betekent niet dat het de beste oplossing is.
*kuch*Windows*kuch*'

Dit om het argument te ontkrachten dat veel (bijna alle?) maillijsten
wel een Antwoord-naar-optie instellen. Behalve dat ik hieruit begrijp
dat wat 'de beste oplossing' is blijkbaar door een minderheid bepaald
wordt ;-) , wil ik erop wijzen dat dit niet alleen Windows-lijsten zijn.
Ook de internationale Ubuntu maillijst voor gebruikers heeft gewoon de
Antwoord-naar-optie ingesteld. En op sommige andere lijsten zie ik ook
dat het mogelijk is om bij 'Antwoord-naar' behalve de maillijst ook de
zender van het originele bericht in te stellen. Dat maakt het dan niet
moeilijker om eventueel een privé-mailtje naar iemand te sturen.

Het argument dat de mail eeuwig gearchiveerd wordt - als je alleen een
privémail wilde zenden, maar per ongeluk naar de lijst mailt - heeft wel
enige overtuigingskracht, maar het lijkt me dat mensen daar wel aan
denken als ze aan een *publieke* maillijst deelnemen.

Nou ja, tot zover deze herhaling van zetten, ik sluit me wel aan bij de
minderheid :-)

groet,

Matthijs