Vraagje over Ubuntu CD

Oliver Devoogdt oliver op oliware.be
Wo Okt 31 09:07:00 UTC 2007

Te stil geluid los je meestal op met 'alsamixer' in een terminal.

Oliver

----- Original Message -----
From: "Jaap Woldringh" <jjh.woldringh op planet.nl>
To: ubuntu-nl op lists.ubuntu.com, amedee op amedee.be
Cc: "Herbert" <katleen.herbert op scarlet.be>
Sent: woensdag 31 oktober 2007 9:56:30 uur (GMT+0100) Europe/Berlin
Subject: Re: Vraagje over Ubuntu CD

Op woensdag 31 oktober 2007, schreef Amedee Van Gasse:
> Op 01-10-07 heeft Herbert <katleen.herbert op scarlet.be> het volgende
>
> geschreven:

> Herbert,
>
> Oeps... je stuurt best geen email naar mijn gmail-account. Ik lees die maar
> één keer per maand of zo.
>
> De CD die ik je gegeven heb, is een 386-cd en werkt zowel op 386 als op
> amd64.
> Omgekeerd werkt een amd64 cd alleen op een amd64 en niet op een 386.
>
> Misschien kan je je vraag best eens stellen op de Nederlandstalige
> mailinglijst van Ubuntu:
> Ubuntu-NL op lists.ubuntu.com
> [...]

Ik heb Gutsy voor i386 geïnstalleerd op een AMD-Athlon 1800 computer, zonder
speciale hardware om Hydrogen te draaien (geen drumstel of zo), en de
installatie van hydrogen verliep zonder enig probleem.
Ik heb het programma, waar ik niets van snap, even geprobeerd, en hoor een
zeer eentonig ritmisch geluidje, heel erg zacht, maar dat laatste zal wel
ergens in te stellen zijn.

Misschien lukt de installatie van niet alle i386-applicaties op 64 bits dual
core processors, en kun je beter AMD64-versie van Gutsy proberen.
Van omzetten is geen sprake: je zult die aprt moeten ophalen, branden,
controleren (heb je jouw installatie-CD wel gecontroleerd?), en daarna
installeren.

Het internationale ubuntu forum (als je Engels goed genoeg is) geeft veel meer
kans om op je vragen een antwoord te krijgen.

Jaap Woldringh