mythbuntu

Vincent imnotb op gmail.com
Do Okt 25 10:31:27 UTC 2007

On 25/10/2007, albert decoene <beriedec op gmail.com> wrote:

> Heb zojuist ubuntu 7.10 geinstalleerd,alles werkt
> perfect(audio-video-internet).Ik wil nu mythbuntu gebruiken; ik heb de
> installatiecd van mythbuntu liggen,hoe installeer ik dit het best en
> hoe.Mijn systeem is nieuw(moederbord met video/audio on board)nog geen tv
> kaart geinstalleerd, ik vermoed dat ik dit eerst moet installeren voor ik
> mythbuntu installeer!Mijn kast is een htpc met vfd display waarvan de
> software nog niet is geinstalleerd(hoe doe ik dit het best).Mijn hdd is
> 320GB groot,en heb een tvkaart liggen van MSI ( tv op nywhere master met
> [...]

Op de Mythbuntu websites instructies voor het installeren naast Ubuntu:
http://www.mythbuntu.org/existing-ubuntu (Hoewel een Mythbuntu installatie
ipv Ubuntu is aangeraden).

Het komt er volgens mij op neer dat je eerst vanuit Synaptic Pakketbeheer
het pakket "mythbuntu-desktop" installeert, en daarna het Mythbuntu thema
van
http://ppa.launchpad.net/mythbuntu/ubuntu/pool/main/m/mythtv-theme-mythbuntu/mythtv-theme-mythbuntu_0.20071015~ppa2_all.deb

Je kunt dan alles instellen vanuit het Mythbuntu Control Centre.

Het lijkt me niet noodzakelijk dat je *eerst* de TV-kaart moet installeren,
maar het kan natuurlijk geen kwaad :-)

Succes,

--
Vincent