JLMS XJ-HD165H

Jan Claeys ubuntu op janc.be
Zo Okt 21 18:59:21 UTC 2007

Op vrijdag 19-10-2007 om 23:47 uur [tijdzone +0200], schreef YP:

> En zou dat verklaren waarom er slechts 1 symlink van dvd naar scd1 is
> in /dev ?
>
> (Ik probeer nog altijd te begrijpen waarom op die pc waar we Fesity op
> hebben gezet, er een cdrom symlink naar scd1 is, en een cdrw naar
> scd0, + dus ook dvd naar scd1, en waarom die mevrouw geen cd kan
> branden zodra ze het probeert?)

Ik vermoed dat /dev/scd1 de DVD-ROM en /dev/scd0 een CD-writer is?

Wat dat CD's branden betreft: met welk programma probeert ze dat?

Ik vermoed dat dat programma een bepaalde drive "hardcoded" ingesteld
heeft op bijvoorbeeld /dev/cdrom en dat het dus probeert te schrijven op
de DVD-ROM i.p.v. de CD-RW.

Nautilus CD-brander in GNOME zoekt zelf eerst uit welke drives kunnen
schrijven en geeft dan enkel de keuze uit die drives.  Dat is hoe goede
GUI-programma's het zouden moeten doen normaal...

--
Jan Claeys