Ubuntu op usb-stick

Vincent imnotb op gmail.com
Di Okt 16 17:52:26 UTC 2007

On 16/10/2007, Gerben Van Leeuwen <gerbo.pc.freak op gmail.com> wrote:

> Ik heb een vraagje.
> Zou je Ubuntu op een usb stick kunnen zetten zonder dat je internet
> verbinding nodig hebt?
> Link voor ubuntu usb
> http://www.pendrivelinux.com/2007/09/21/usb-ubuntu-704-persistent-install/
> Maar bij stap 13 (ongeluks getal) typ ik in *sudo apt-get install syslinux
> mtools.*
> dan staat er dat hij geen internet verbinding heeft. Ik heb wel adsl maar
> dan beveiligt. Dat ondersteund het hardware niet ofzo?!
> Zou iemand mij hierbij kunnen helpen?

Gerben,

Het zou helpen als je zou zeggen welke versie van Ubuntu je gebruikt. Van de
link maak ik op dat je Feisty gebruikt,  daarvoor kun je ze hier downloaden:

mtools:
http://packages.ubuntu.com/cgi-bin/download.pl?arch=i386&file=pool%2Fmain%2Fm%2Fmtools%2Fmtools_3.9.10.ds1-3_i386.deb&md5sum=9dd13bb7ffb4caca75be3b36598d848b&arch=i386&type=main
syslinux:
http://packages.ubuntu.com/cgi-bin/download.pl?arch=i386&file=pool%2Fmain%2Fs%2Fsyslinux%2Fsyslinux_3.11-3ubuntu4_i386.deb&md5sum=a079f576c1d28d94383cca964e4a3214&arch=i386&type=main

Dit zijn gewoon de officiele pakketten.

Ik heb niet veel verstand van Ubuntu en ik kan geen de internet verbinding
> niet wijzigen

De internetverbinding kun je instellen met behulp van NetworkManager, een
icoontje rechtsboven (volgens mij van twee monitors). Zie ook
https://help.ubuntu.com/7.04/internet/C/index.html

Overigens is het ook mogelijk het op USB stick zetten wat grafischer te
doen, als je wilt kan ik je die link ook geven (disclaimer: dat is door mij
geschreven ;-).

Alvast bedankt

> Gerbo

Groeten,