Scanjet 3970

Vincent imnotb op gmail.com
Ma Okt 15 14:30:35 UTC 2007

On 15/10/2007, Martijn van de Streek <martijn op foodfight.org> wrote:

> Mogelijk moet je het pakket 'libsane-extras' installeren, daarin zit een
> driver voor HP 39xx scanners.

En dat installeren doe je mbv System->Administration->Synaptic Package
Manager (oid).

Eerst moet je zorgen dat in Settings->Repositories (waarschijnlijk
"pakketbronnen" oid in het Nederlands) "Community maintained Open Source
software (universe)" aangevinkt is. Als die is aangevinkt kun je op Close
drukken, daarna op Reload bovenaan. Je kunt dan zoeken op libsane-extras,
die "Mark for installation" (markeren voor installatie oid) en dan Apply.

Misschien weet je het al en zit ik je nu heel neerbuigend te behandelen,
maar voor het geval dat kan het maar beter gezegd zijn he ;-)

Zodra je die geinstalleerd hebt, zou je gewoon moeten kunnen scannen via
> Toepassingen -> Grafisch -> X-Sane Afbeeldingenscanner o.i.d.
>
> Martijn

Groeten,
--
Vincent